Roligheter

Jag har varit ute på roligheter.

Både i går kväll och i dag.

I går kväll var jag hos min vän Filippa och firade hennes födelsedag i efterskott.

God mat och en chans att umgås med trevliga människor.

De flesta såna som jag träffar mycket sällan och några som jag aldrig träffat förut.

Det blev visserligen ingen dans men det var en riktigt fin kväll ändå och jag kom väl inte i säng förrän vid tvåtiden i natt.

Så det var tur att det inte var förrän vid tvåtiden i dag som jag skulle träffa Johanna på Berns.

För andra gången gick vi loss på deras brunch.

Som vi båda tycker är fantastisk men egentligen väldigt lite frukost och mer lunch-middag.

Bland annat ingår ostron i utbudet, vilket väl är en av höjdpunkterna för Johanna men något som jag varit mycket skeptisk till.

Men i min ambition att vara modig, växa och överhuvudtaget bli en ny människa bestämde jag mig för att testa åtminstone ett.

Jag fick samla mig lite för att faktiskt hälla ned det i min mun, men när jag väl gjort det tuggade jag till och med på det.

Jag kräktes inte, jag tyckte inte ens att det var äckligt.

Fast om det var så där fantastiskt gott som vissa andra verkar tycka vet jag inte.

Jag får väl fortsätta provsmaka när chansen ges och se om jag ändrar uppfattning så småningom.

2 thoughts on “Roligheter

  1. I mitt huvud – Jag vet inte… en del saker vill jag nog testa flera gånger, om det är sånt som andra hävdar är fantastiskt. Åtminstone en gång vart tjugonde år eller så.😉

Kommentera

