Ett balkongpiffarryck

Oj, vilken lång dag.

Jag har suttit i ett möte i ett alldeles för dåligt ventilerat rum hela dagen.

När dagen äntligen var slut ville jag egentligen ut på en långpromenad.

Men nu har jag verkligen fått problem med höger vrist; ibland gör det så ont att jag knappt kan stödja på det benet.

Så vad skulle jag göra?

Jag skulle ju kunna städa — för det behövs verkligen — men det är inte min favoritsysselsättning precis.

Piffa däremot, det gillar jag.

Och alla växter på balkongen, och några inne lägenheten dog när jag var borta.

Eftersom jag var borta när det var som soligast och varmast.

Så jag gick i väg och gjorde av med massor med pengar och kom hem med fem kassar fulla med växter.

Framförallt olika typer av ljung som nu gjort min balkong mer ombonad och inbjudande igen.

Det känns skönt att ha gjort något konstruktivt här hemma, även om det kanske inte var det som bäst behövdes.

IMG_6369.JPG

7 thoughts on “Ett balkongpiffarryck

  1. Shamrock – Jag tar livet av alla mina växter, oavsett årstid. Det är därför jag är så populär i blombutiken.😉
    Tant Augusta – Jag tänker att jag ska hinna sitta på balkongen några gånger till, i mina mysiga tröjor…
    Spader Madame – Fast du pimpade ju din balkong lite!
    I mitt huvud – Det är ju det jag hoppas, men jag vet inte. Det vore nog bra att städa lite också.🙂

Kommentera

