Inget köpstopp här inte

Det kan vara så att jag snart måste gå med i Shopoholics Anonymous.

Eftersom det tydligen inte finns någon hejd på hur mycket jag kan shoppa.

Speciellt spontanshoppa sånt som jag egentligen inte behöver.

Och inte riktigt vet när jag ska använda.

Norske kollegan är helsåld på Acne och Whyred.

Dessutom betraktar han svenska priser som rena reapriserna.

Så han ville besöka Acne Archives i dag innan han skulle flyga hem.

Vilket ju ligger inte alls långt hemifrån mig.

Jag skjutsade alltså in honom till stan och gjorde sedan ett fatalt misstag.

Jag följde med honom dit och kom hem med en stor grå, oemotståndligt mjuk tröja.

Nu har jag ju alltid svårt att motstå gosiga tröjor.

Och såna här grå, regniga höstdagar är det tydligen helt omöjligt.

Jag får försöka fokusera på att jag fick den till nedsatt pris.

Inte på vad jag faktiskt betalade för den.

Eller att jag inte är riktigt säker på när jag ska ha den eller till vad.

Jag kanske ska slå in den och ge den till mig själv som en försenad födelsedagspresent!

5 thoughts on “Inget köpstopp här inte

  1. Fru Fransson – Jag tänker att du har rätt i det!🙂
    Spader Madame – Hoppas det är något roligt. Som är meningen med allting.🙂
    Tant Augusta – Så länge de kommer hit och gör av med dem är det ju bra. När vi måste åka dit och betala en förmögenhet för en pizza är det mindre bra.😉
    Erika – Och när man är nästan den enda som ger en presenter är det bäst att både göra det ofta och se till att det är riktigt fina presenter, eller hur?🙂

Kommentera

