Äntligen måndag!

I dag har varit en bra dag.

Lagom mycket att göra på jobbet och sedan middag med min före detta kollega från Norge.

Vi gick till Flippin’ Burgers som jag velat testa länge.

När vi kom dit fick vi veta att det var 45 minuters väntetid på bord.

Vi bestämde oss för att det kunde vi stå ut med, men sedan fick vi sittplatser vid baren efter redan en kvart eller så.

Det var riktigt sköna barstolar så det var verkligen inget problem att sitta där och äta.

På rekommendation valde vi att testa en Cricket; en burgare med cream cheese, jalapenos, katamelliserad lök och inlagd rödlök.

Den var så god; sältan från köttet, hettan från jalapenon, mild- och krämigheten från osten och det sötsyrliga från den inlagda löken — allt samspelade och gjorde varje tugga till en smakupplevelse.

Och för att göra upplevelsen komplett tog jag en Chocolate Fudge Brownie milkshake.

Som tur är promenerade vi både dit och hem men det är nog bäst att jag försöker hinna lite fler promenader i veckan.

För jag har en del roligheter inplanerade till helgen också.

IMG_6322.JPG

5 thoughts on “Äntligen måndag!

  1. Tant Augusta – Jag blev lite förvånad för det var verkligen bara hamburgare och ganska basic sådana också. Men den vi tog var så god. Och milkshaken! To die for!
    I will not keep calm… – Då ska du göra det tycker jag!🙂
    Spader Madame – Bridgespelare är ju smarta människor så om Phil’s duger för dem så duger det för mig.😉
    Miss U D – Jajamänsann;
    CASSAVANOVA
    Vår egengjorda vegetariska burgare. Gjord på cassavamjöl, kidneybönor och chipotle-chili. Ägg-, gluten-, och mjölkfri.
    Till den kunde man välja bland tillbehören som fanns till övriga burgare på menyn.

Kommentera

