Men det bidde skor

Det har inte blivit mycket gjort i dag.

Till att börja med var vädret uselt och min kropp ändå inte redo för någon tempopromenad efter gårdagens mil.

Så jag drog täcket över huvudet och drömde mig bort.

Men inte ens jag kan sova hur länge som helst och lagom till jag hade duschat, tvättat håret och klätt mig hade det slutat regna och solen tittat fram.

Så jag tog mig en finpromenad och hämtade äntligen mina skor.

Det var skönt att vara ute, det kändes rent och fräscht efter regnet och Vasaparken var fortfarande somrigt grön.

Nu provar jag skor för fullt. Jag tycker verkligen om dem men det är det där klassiska dilemmat; den mindre storleken sitter lite för perfekt och den större känns lite för stor.

Varför är livet fullt av så många svåra val?

IMG_6290.JPG

IMG_6288.JPG

IMG_6289.JPG

5 thoughts on “Men det bidde skor

  1. Tant Augusta – Och jag som precis bestämt mig för att de lite större med en sula kommer att hålla sig snyggare än om jag tränger ut de mindre!

  2. Jag är också mellan två storlekar. På vardera fot…. Den ena är perfekt så är den andra för liten. Men de var ju såååå snygga! Varifrån beställer du?

  3. I will not keep calm… – Och något som är ännu mer irro; på Clarks egen hemsida har de även storleken mitt emellan… Nu blir jag ju tvungen att leta upp en affär med den storleken så att jag kan prova den.
    Cissi – Åh, det låter ju ännu jobbigare. Hur du än gör blir det fel för någon fot då. Jag beställde från Zalando.

Kommentera

