Dragen gris

I kväll har jag varit hos min syster i Åkersberga och ätit middag.

Jag fick min nya favoritmat; dragen gris.

Eller pulled pork som vi säger på svenska.

Jag tycker att det är så gott!

Speciellt så som min syster och hennes sambo gjort det.

Och det de hade till; sötpotatisklyftor och en fantastiskt god cole slaw som jag bara måste få receptet på.

Efter maten såg vi en film tillsammans och jag fick mysa i soffan med systerbarnen Matilda och Viktor.

Innan jag åkte ut till dem promenerade jag en mil ganska precis.

Den här gången till Solna.

Så nu är jag mätt, trött och nöjd och hoppas kunna tryna in och sova gott.

Hoppas ni också haft en fin lördag.

4 thoughts on “Dragen gris

  1. Åh, nu blev jag hungrig. Jag brukar göra både pulled beef och pulled chicken, däremot har jag aldrig gjort pulled pork – utbuded av gris är både begränsat och dyrt här.

  2. Karin – Pulled chicken har jag ätit och det var faktiskt minst lika gott som pulled pork, pulled beef har jag inte testat. Vad gör man det på för köttstycke?
    Shamrock – Hoppas det var lika gott som det jag åt.🙂

  3. Högrev tror jag är det bästa – ganska segt om man inte lagar det länge, länge. Jag brukar ställa in den i ugnen på kvällen och så är det klart på morgonen. Men om man nu inte tycker om att äta det till frukost kan man ju ställa in den på morgonen!

Kommentera

