Hälften rätt

Först tänkte jag att jag minsann skulle gå Kungsholmen runt i kväll.

Sedan tänkte jag att vare sig fotleden, vaden eller skavsåren — för ja, nu har jag skavsår igen, av ett par klackskor den här gången — var redo för det.

Dessutom var jag riktigt trött efter en intensiv arbetsvecka.

Men efter att jag vilat och ätit middag och insett att det bara var skräp på tv bestämde jag mig för att uppnå två saker.

1. Ta en promenad på minst 45 minuter i ett lugnt tempo

2. Under denna promenad gå förbi mitt postutlämningsställe och hämta ett paket med skor.

Mitt postutlämningsställe brukar ju ha öppet ända till 22:00; så himla praktiskt.

Allting gick bra, det var precis lagom varmt och blåste precis lagom mycket så det var jätteskönt att vara ute, tills jag kom fram dit där jag skulle hämta mitt paket.

Och det visade sig att just postdelen nu stänger redan 20:30.

Så jag var tvungen att gå hem med bara hälften av mina att göra-grejer avbockade.

Men det kan väl inte anses vara mitt fel?

Och en promenad på drygt 50 minuter var inte så illa.

Speciellt när jag lyckades hålla ett så lagom tempo att jag inte har ondare någonstans nu.

Kommentera

