Är det mig det är fel på?

De här ensamma kvällarna; de är jobbiga.

Ingenting tycks kunna distrahera mig från att tänka för mycket.

Just nu funderar jag mycket över det här att det verkar så lätt att glömma mig.

Och undrar hur det kommer sig att jag inte kan göra samma sak.

Glömma dem som ändå valt att lämna mig bakom sig.

Hur kommer det sig att jag — när jag väl släppt in någon i mitt hjärta — inte kan sluta tänka på dem, oroa mig för dem, sakna dem?

När de uppenbarligen inte har några problem att bara gå vidare och inte ägna mig en tanke.

Egentligen har jag väl alltid varit sån och inte lidit så mycket av det.

Men just nu känns det jobbigt.

4 thoughts on “Är det mig det är fel på?

  1. Generellt tror jag att män släpper och går förbi fortare. Att de behöver kvinna två för att glömma kvinna ett. Jag tror inte på det. Eller jag fungerar inte så. Jag sörjer och sedan vill jag träffa någon.

    Jag tycker du är fab och jag har inte glömt dig.❤

Kommentera

