Aj som bara den

Mitt liv är lite enformigt just nu.

Jag jobbar.

Jag äter.

Jag sover.

Och lite då och då går jag Kungsholmen runt.

Som i kväll.

Å ena sidan gick det ganska bra.

11 km på strax under två timmar vilket betyder en hastighet på 5,5 km / timme.

Men den här gången var det tungt.

Efter ungefär fyra kilometer började min blåsa hata mig för att jag inte hade några mynt med mig att använda vid behov av toalett.

Som tur var kunde jag låna toaletten på bensinmacken på Norr Mälarstrand och blåsan och jag blev vänner igen.

Men då hade vänsterfoten och vaden på samma sida börjat hata mig istället.

Tyvärr är jag ju alldeles för dum och envis för att låta några arga kroppsdelar stoppa mig; har jag bestämt mig för att gå Kungsholmen runt så har jag.

Så nu sitter jag här i soffan med vänsterbenet högt och har ont som bara den.

Och undrar om det möjligen är så Ebola börjar?

4 thoughts on “Aj som bara den

  1. Det låter som en höstupptakt i stil med min – själv har jag jobbat jobbat jobbat (good lord budgetuppdateringen är nu klar), cyklat mina km till och från jobbet i halv storm, kikat på simning (alla barnen är Fd elitsimmare så liten nostalgitripp…) chocksovit på soffan, ätit och strukit. Nu sängen igen. Lite lite kul måste jag säga. Vi får hitta på något stämningshöjande🙂

  2. I bland är ju enformigt bra, hjälper till att hålla rutiner nära och jobbiga tankar en bit bort…
    Kungsholmen runt låter ljuvligt, kan bero på alla fina bilder på IG. Tack för dom!🙂

  3. Åsa – Det är det sista i budgetarbetet som vi också håller på med. Himla irriterande arbete eftersom huvudkontoret ändå bestämmer vad budgeten ska bli till slut i vilket fall som helst.😉
    Fru Fransson – Det är sant, men det ger en inte mycket att skriva om i sociala media. Och att ta bilder är en bra anledning att ta en mikropaus i promenerandet.😉
    Yllet – Jag vet inte! Jag har ju inte gjort något mot vänster fot och vad som jag inte gjort mot höger fot och vad och ändå så är jag fortfarande kompis med de på höger sida medan de till vänster hatar mig! Och tänk om jag fått gubbvad? Som om inte min kropp är avstötande nog på gubbar som det är…😮 Kram.

Kommentera

