Ibland är hårt arbete precis rätt medicin

Jag blev kvar på kontoret till efter sju i dag.

Och jag kan ärligt säga att jag jobbat hårt i princip hela tiden.

Förutom avbrott för lunch och två kortare fikapauser.

Det bästa är att jag faktiskt åstadkommit en hel del också.

Inte allt jag behövde, men mycket nog tror jag.

Dessutom var jag tvungen att tänka så intensivt på mina arbetsuppgifter att de där envisa banden i hjärnan tycks ha stängts av.

Nu känner jag mig mest trött och de enda tankar som tränger sig på är kring hur jag ska lösa den sista delen av det jag hållit på med i dag.

Jag tror inte jag orkar sätta igång jobbdatorn mer i kväll så det blir till att åka tidigt till jobbet i morgon.

Måste bara bestämma och lägga fram vad jag ska ha på mig innan jag hoppar i säng.

Möjligen är det läge att plocka fram någon av mysig tröja.

Vilket jag faktiskt tycker är skönt.

3 thoughts on “Ibland är hårt arbete precis rätt medicin

  1. Tycker det känns alldeles för tidigt med mysiga tröjor, men det är nog bara att erkänna att det är dags att fundera på höstgarderoben, suck. Blir väl mest jobbkläder och i mitt fall är det sånt som lämpar sig för förskolan, vilket egentligen inte alls är särskilt lockande- praktiskt och vardagligt och lite tråkigt…

  2. Spader Madame – Jag har mysiga tröjor för alla säsonger och det är aldrig fel med en mysig tröja. Fast ibland är det för varmt för alla typer av mysiga tröjor. Den här sommaren har det till och med varit för varmt för en t-shirt ibland.😉
    Smultron – Åh nej, du måste bekämpa tråkigheten. Det finns praktiska och bekväma kläder som är snygga ju! Dessutom har jag väldigt svårt att se att du skulle kunna klä dig tråkigt. Jag fantiserar fortfarande om ett par gula skor som du la upp som inspiration i bloggen någon gång…

Kommentera

