Förfallet

Min vänsterfot är kanske inte lika bäng som vissa andras.

Men lite bäng är den, så jag tänkte att det nog var bäst att vila från promenerandet i dag.

I brist på detta tidsfördriv har jag försökt sova bort den här dagen.

Nu är jag dock vaken.

Eftersom jag har tid i tvättstugan.

Och eftersom jag borde jobba.

Tvättandet har jag kommit igång med men med jobbandet går det mindre bra.

Istället har jag till min förfäran noterat hur det ser ut här hemma.

Det är inte klokt hur allting förfaller när man knappt orkar finnas till, än mindre städa.

Inte för att det spelar någon större roll då jag ändå inte tänker släppa in någon här igen.

Någonsin.

Eller ni vet, förrän jag städat.

Tror ändå jag ska resa på mig nu och vattna den enda krukväxt som fortfarande lever.

Om inte annat skjuter det ju upp det där jobbandet en liten stund till.

6 thoughts on “Förfallet

  1. I will not keep calm… – Vänster, höger, ska det vara så noga?😉
    Spader Madame – En cykeltur? Puss.
    Miss U D – Det är ju det jag har väntat på, att det ska dyka upp någon annan och städa. Men det göööör ju inte det.😉 Kram.

  2. Tant Augusta – Fast vad jag förstår måste man städa innan städhjälpen ska komma… Jag menar plocka undan saker som typ väskan som står halvt ouppackad sedan konferensen…😉

Kommentera

