En chokladkaka senare

Konferensen blev lite tuffare än jag hoppats.

Bland annat gav jag helt upp på att försöka hålla koll på och kontrollera vad jag åt.

Så jag var både trött och ledsen när jag kom hem i dag.

Och fortsatte i samma stil.

Jag känner mig väl inte precis gladare så här en chokladkaka senare.

Speciellt inte när jag tänker på att jag måste åka till kontoret i morgon och ha en galet stressig dag.

Men förhoppningsvis kan jag ta mig tillbaka upp på vagnen och hålla mig till mina dagspoäng resten av veckan.

För även om det här året nu känns bortkastat på många sätt så vore det dumt att ge upp den kampen nu och göra även den delen av året som gått meningslös.

6 thoughts on “En chokladkaka senare

  1. Ny dag, nya tag!
    Men fasen vad de där supernabba kolhydraterna ger långa och segdragna tankar av ånger…
    Själv tänker jag sätta upp en målbild på kylskåpet ”Endorfiner gör mig pigg”, så att jag påminns om att det inte är mer mat som ger ny energi.

  2. Shit happens lite då och då. Och man förbrukar massor med kalorier bara genom att tänka, så det kan hända att din kropp helt enkelt behövde lite extra bränsle just då. Kram

  3. I will not keep calm… – Har nog skött mig i dag. Matmässigt.
    Yllet – Jag är lite less på att kämpa hela tiden.
    Åsa – Det är det där med att långsiktigt är så långt…
    Fru Fransson – Det är väl en del av mitt problem, kan liksom inte få till några bra målbilder.
    Tess – Jag önskar det var så, men det var bara rastlöshet och depp.

Kommentera

