En släng av bängfot

Jag tycks förresten ha fått en släng av bängfot också.

Det var väl den där intensiva promenaden härom kvällen.

Det gör ont framförallt i vänster vrist och fötterna är minst en storlek större än vanligt.

Vilket gör packningsförberedelserna ännu svårare än normalt.

Och förhindrade åtminstone ett skoinköp i dag.

Om det var tur eller otur kan ju debatteras.

Men det var ett par riktigt snygga, högklackade loafers med tofsar.

Förhoppningsvis finns de kvar när fötterna återgått till normal storlek.

3 thoughts on “En släng av bängfot

  1. Bängfot?? Är det verkligen ett ord? Eller något egenpåhittat? Ja, jag känner hur jag tappar mer och mer av svenskan så jag blir livrädd när jag ser ord som jag aldrig hört tidigare…

  2. KarinDet är I will not keep calm… som har myntat uttrycket. Och hon har ju en riktig bängfot som ingen kan lista ut vad det är för fel på men som aldrig blir bra.

Kommentera

