Ledig fredag

I dag har jag haft semester.

Inte för att jag har vilat precis.

Men ibland måste man ta en semesterdag för att hinna sånt som man måste hinna.

Som i dag har jag varit hos frisören och på skönhetssalong.

Så nu är jag fin i håret, len om benen och trött.

Jag har ont i fötterna och benen också, efter gårdagens promenad.

I kväll blir det ingen promenad.

Istället ska jag försöka strukturera upp vad jag måste göra i helgen.

Uppenbarligen har jag släppt den där planen att jag skulle se till att ha roligt och går enbart in för att göra det jag måste.

Det är inte lika kul, men det är en sysselsättning och det får tiden att gå.

2 thoughts on “Ledig fredag

Kommentera

