Lockbete

Nej men jag kom visst ut på en promenad i dag igen.

Trots skavsår från i förrgår.

Ville helt enkelt inte sitta ensam hemma.

Så jag lockade ut mig själv med lite shopping.

Jag tyckte väl att jag förtjänat det lite eftersom jag kom i ett par byxor i morse som jag inte fick på mig före sommaren.

Och det var inget avancerat eller dyrt jag lockade mig själv med; två v-ringade, långärmade t-shirts som kommer bli perfekta kavajkompisar i höst.

Alltså snörade jag på mig de nya snygga gympadojorna, tog bussen till Karlavägen och promenerade sedan därifrån hemåt.

Meningen var att jag skulle flanera i lugn takt.

Det är ju dumt att ha några andra ambitioner med tanke på att man ju knappast är ensam på stan.

Och det spelar ingen roll hur hård och bestämd jag försöker se ut, det är ändå alltid jag som måste väja och flytta på mig.

Trots det kom jag upp i en hastighet på 5,5 km per timme, vilket inte är illa alls.

Genom att ta en liten omväg när jag närmade mig hemmet blev det 5,5 km och 58 minuter.

Att ta andra skor var ju för övrigt också en bra idé.

Då lyckades jag få några nya skavsår också.

Hade jag inte fått det hade det ju inte känts som någon riktig promenad.

2 thoughts on “Lockbete

Kommentera

