Långsamt

Vad säger vi om att det redan är onsdag?

Å ena sidan skönt att det snart är närmare till den kommande helgen än den förra.

Å andra sidan har jag ju verkligen inte hunnit vare sig det jag ville eller borde på jobbet den här veckan.

Mitt hjärta uppskattar fortfarande det här vädret, tänker på hur kallt och ruggigt det kommer att bli längre fram och laddar in så mycket sol och värme det bara går.

Men min hjärna!

Min hjärna vill inte alls vara med just nu.

Den bara:

Tänka? Du skojar! Det är alldeles för varmt för att tänka. Ge mig glass…

Det gör jag inte. Ger den glass alltså. Jag tankar Ramlösa och jobbar på så gott det går.

Vilket ju inte alls är tillräckligt snabbt och effektivt utan alldeles för långsamt.

Jag har alltså absolut inte tid att blogga nu.

Hoppas det går bättre för er.

Kommentera

