Hallå skyddsombudet!

Jag tycker fortfarande att det är underbart att det är så här varmt.

Jag gör verkligen det.

Men jag tycker också att det egentligen borde vara obligatoriskt med ledighet när det är så här varmt.

Jag vill sitta i skuggan på en uteservering och dricka något kallt och gott.

Eller på en klippa vid vattnet där det fläktar lite.

Eller i princip var som helst utom på kontoret.

Det är visserligen luftkonditionerat och bra precis där jag sitter.

Men bara en snabb utflykt till toaletten gör att svetten börjar rinna nerför ryggen.

Och så blir jag nedkyld när jag är tillbaka på min plats och det är inte heller så skönt.

Inte kan jag tänka heller.

Det är möjligt att jag egentligen inte kan skylla det på värmen.

Men det gör jag ändå.

Jag kan inte tänka när det är så här varmt och därför borde jag få vara ledig och bara finnas till.

Det är ju ändå så mycket höst framöver som man kan ägna åt att jobba.

Kommentera

