Alla dessa timmar

Nej, det är inte så bra nu.

Jag gick och la mig tidigt i går eftersom jag inte hade något annat att göra.

Men istället för att somna kunde jag inte sluta gråta.

Till slut måste jag ha somnat iallafall.

Bara för att vakna vid femtiden av åskvädret.

Det låg jag sedan och lyssnade på till nästan halv sju, ett tag smällde det så att jag hoppade till i sängen.

Jag bestämde mig redan då att det enda sättet för mig att ta mig igenom den här söndagen var att ge mig ut på en riktig långpromenad.

Klockan var redan efter tio när jag väl kom iväg, det var fortfarande mulet men ändå ganska varmt.

Trots det gjorde jag det jag förutsatt mig; jag gick Kungsholmen runt.

10,7 km, nästan två timmar i en genomsnittshastighet på 5,5 km i timmen.

Det kände jag mig ganska nöjd med, men ändå inte särskilt mycket gladare.

Och det var fortfarande massor med timmar kvar av dagen.

Nu väntar jag mest på att klockan ska bli så pass mycket att jag kan gå och lägga mig.

Fast jag har tagit bort det svarta nagellacket och målat naglarna glatt mandarinfärgade.

Alltid lurar det någon.

Om jag har tur kanske till och med mig själv.

 

20140803-192917-70157600.jpg

20140803-192918-70158214.jpg

20140803-192918-70158774.jpg

20140803-192919-70159429.jpg

20140803-192920-70160051.jpg
20140803-192920-70160476.jpg

20140803-192920-70160616.jpg

7 thoughts on “Alla dessa timmar

  1. När jag känner mig nere brukar jag tänka att om man aldrig är ledsen så vet man ju inte när man är glad, sen tycker jag synd om mig själv ett tag, planerar min begravning som jag inte ska ha, och nästa dag känns det bättre. Oftast.

    Kram!

  2. Nä, det är inte roligt när man har sådana dagar. Jag tycker iaf att du var väldigt smart och stark som gav dig ut på en sån megaprommis!

  3. Vi gick 10 km på fem timmar härom dagen… Fövisso med en femåring och en del höjdmetrar men ändå. Intalar mig själv att lågintensiv träning är bra.
    Bra jobbat, motion hjälper ofta när jag känner mig nere, gäller bara att komma iväg. Och det gjorde du ju!

  4. Tror det är bra att komma ut och fasiken. Hoppas det vänder lite lite snart för att du är så bra. Du ÄR bra.

  5. Tess – Jag brukar skriva mitt testamente.😉 Men det håller i sig lite den här gången. Det är väl bara att kämpa på. Kram.
    Shamrock – Riktigt pangigt var det. Och jag är så nyfiken på om de där omkullfallna träden jag såg på promenaden har blåst omkull eller träffats av blixten!
    I will not keep calm… – Och du är duktig som ställer dig och bakar. Det måste ju vara ännu värre, när man är ute och går fläktar det iallafall stundtals. Kram.
    Karin – Att promenera är som att slå två flugor i en smäll; tidsfördriv och motion i ett. Precis vad jag behöver. Men i dag är det nog för varmt.
    Tant Augusta – Lågintensiv träning är mycket bra. Och i den här värmen känns det som träning bara att finnas till.
    Miss U D – Tack snälla du! Men tänk om det inte räcker att ‘vara bra’ då? Om jag saknar det där magiska som krävs…

Kommentera

