Pausar lite bara

Just nu är jag i en fas då jag tycker att livet är lite för jobbigt.

Inte bara för mig tycks det, utan lite allmänt här och där.

Sådär att jag känner att det spelar ta mig tusan ingen roll hur man gör.

Att man försöker vara en snäll och god och glad och positiv människa.

Livet kan förbli lika jobbigt och ensamt och trist ändå.

Det är inte så att jag tänker lägga mig ner och dö precis.

Jag kämpar väl på, det har jag ju alltid gjort.

Men det känns för svårt att hålla uppe någon slags ‘jag har det minsann bra‘-fasad.

Därför tar jag en liten paus från sociala media.

Kanske inte från bloggen, men definitivt från andra forum.

3 thoughts on “Pausar lite bara

  1. Yllet – Det ordnar sig med tiden, det mesta gör ju det. Kram.
    I will not keep calm… – Jag gillar att du spammar Instagram, det ger mig något att göra.😉 Kram❤

Kommentera

