Mer Pride åt folket

Nej, jag har inte suttit hemma och deppat.

Istället tog jag på mig glitterskorna och drog ned på stan.

20140802-211742-76662129.jpg

För när skulle ett par silverskor som får en att känna sig två meter lång passa bättre än när man tittar på Prideparaden?

Jag träffade min kollega Anne Lie på Kungsgatan där vi hittade en bra plats varifrån vi kunde se paraden.

20140802-211934-76774416.jpg

Jag gillar verkligen att det var en sån bred uppslutning i själva paraden och att det var en sån folkfest, det var verkligen fullt av folk som tittade och hejade överallt.

Efter att paraden passerat gick vi till Grodan där vi satt på deras uteservering och åt gott.

20140802-212253-76973811.jpg

20140802-212254-76974397.jpg

20140802-212254-76974925.jpg

Så inte en dålig dag alls.

Trots att jag höll på att skaffa mig en bängfot när jag trampade snett i de ovana skorna; en ganska farlig kombination med en sån platåsula och bara klädd tå och ankelrem.

Men jag tror det gick bra.

Sedan kändes det förstås ensamt igen här hemma, men då ringde kära Åsa och räddade situationen.

Nu ska jag snart se Whitechapel och sedan hoppa i säng för i morgon vill jag ut på en promenad igen.

2 thoughts on “Mer Pride åt folket

  1. Snygga skor! Och bra jobbat att lyckas få bord en lördag med vackert väder.

    Parader är inte min grej men jag läser om många vänner som varit där och upplevt folkminglet. De har ju en sagolik tur med vädret i år.

  2. Tant Augusta – Vi var nog ute i precis rättan tid, precis innan den stora middagsrusningen. Fast precis kring själva paraden fanns det inga bord, men bara något kvarter därifrån gick det ju hur bra som helst.🙂

Kommentera

