Första försöket

I går gjorde jag det första försöket att återgå till arbetet.

Det jag framförallt sett fram emot när det gällde det var ju att få återse mina kollegor igen efter sommaren.

Så det innebar en viss besvikelse att inse att det var värsta spökkontoret jag kommit till.

Först verkade det som om jag var den enda tillbaka på min del av kontoret.

Men efter bara en liten stund dök faktiskt en kollega upp.

Och det blev en riktigt bra arbetsdag då bland annat 267 mail städades bort från inboxen.

Trots att det blev säkert dryga 30 grader där inne där vi sitter.

Så vi blev tvungna att ta en riktigt lång eftermiddagsfika ute i skuggan med utsikt över de vackra lavendelplanteringarna.

Hade vi bara haft ett gott glas vin hade det inte varit svårt att låtsas att vi varit i Provence.

Ett mycket lyckat första försök måste jag säga; jag tror jag går dit i dag också.

20140729-053840-20320280.jpg

Lämna en kommentar