Oförklarligt

Jag blev sittande uppe ganska länge i natt.

Det var många tankar och känslor som snurrade i skallen.

Att det kändes som det kändes med den där dejten i går var på något sätt positivt.

Visst hade jag förhoppningar inför det där mötet — det skulle vara så skönt att träffa någon som skulle upplevas mer intressant än mannen från förr — men jag blev ändå inte så besviken som jag befarade.

På något sätt var det bra att få bekräfta för mig själv att jag ändå inte är desperat.

Att jag är villig att vänta på någon som känns helt rätt.

Så jag vaknade vid gott mod och på gott humör.

Klädde på mig och kände mig väl inte som den snyggaste bruden i stan, men ändå ganska fräsch.

Satte upp håret i en hästsvans, stoppade in hörlurarna i öronen, satte på mig solglasögon och gick ut på en shoppingpromenad.

Köpte lite olika saker på rea som jag kanske inte kan ha förrän nästa sommar men som jag ändå blev glad av att hitta.

Fortsatte promenera och njöt av både Stockholms vackra vyer och det fantastiska vädret.

Och plötsligt insåg jag att jag kände det där som man plötsligt kan känna.

Utan att egentligen kunna förklara varför det känns så just då.

Jag kände mig lycklig.

Det kändes fint, ska jag säga.

Jag hoppas att ni också har en fin dag.

3 thoughts on “Oförklarligt

Kommentera

