Lärdomar om skavsårsblåsor

Jag kunde inte låta bli.

Jag gick ut på en promenad i dag trots blåsorna under trampdynorna.

Det var liksom för fint väder för att låta bli.

Men redan efter 2,5 kilometer trampade jag sönder blåsan under vänster fot.

Trots det blev det 4,2 kilometer eller 48 minuter till slut.

Det är jag nöjd med.

Fast det är ju uppenbart att hur sköna skor och tjocka strumpor man än tar på så lär man trampa sönder en blåsa under foten.

Det under andra foten tryckte jag för övrigt sönder senare på kvällen.

Då befann jag mig i ett shoppingcenter och fick för mig att jag skulle prova en högklackad sko.

Att lägga hela kroppstyngden på en trampdyna med en blåsa under var kanske inte dagens smartaste idé.

Men vad tusan; någon gång skulle de väl ändå gå sönder och det gör faktiskt inte ondare nu.

Trots det blir det troligen ingen motionspromenad i morgon.

Möjligen en shoppinginriktad.

Jag har nämligen fått för mig att jag behöver klänningar.

3 thoughts on “Lärdomar om skavsårsblåsor

  1. I will not keep calm… – Ja, alltså nu gick de ju sönder till slut och det blev faktiskt skönare. Och ingen klänning införskaffad ännu, kanske i morgon.
    Lillemor – Det är lite svårt att få Compeed att sitta stilla där under foten.🙂

Kommentera

