Tuesday’s Gone av Nicci French

nftuesdaysgoneJag tycker att paret Nicci French har skrivit några riktigt bra spänningsromaner. Men jag har väldigt svårt att ta till mig den här serien om psykologen Frida Klein.

Det är för mycket som är outtalat, underförstått, för mycket djupsinnighet kring människans psyke och mänskliga relationer. Jag får känslan av att jag helt enkelt inte är smart nog för de här böckerna.

När Nicci French dessutom tycks ha uppfunnit någon slags superelaking som ska gå som en röd tråd genom hela serien blir jag helt less.

Det jag tyckte om i den här boken var dock det aktuella fallet och hur det nystades upp. Och det som Nicci French gör så bra i samtliga sina böcker, ger mig en utflykt i min favoritstad London.

Men jag vill nog ändå inte rekommendera just den här boken och jag är osäker på om jag själv kommer att läsa nästa i serien. Det känns inte så just nu.

Nicci Frenchs officiella hemsida

Nicci French har getts ut på svenska av Damm Förlag

Här kan ni läsa vad bokbloggen Dark Places tyckte om Tuesday’s Gone

Kommentera

