Silent Mercy av Linda Fairstein

lfsilentmercyLinda Fairstein fortsätter att skriva böcker där hon både drar nytta av sin bakgrund som distriktsåklagare och de fantastiska miljöer som kan hittas i New York. I den här boken är det olika kyrkor som är de av New Yorks sevärdheter som jag får lära känna.

Jag kan ibland känna att det finns en viss motsättning mellan hur detaljrikt Fairstein kan gå in på historisk bakgrund och det tempo med vilket hon driver fram själva brottsutredningen. Jag kan också önska att något avgörande ska hända i relationen mellan Alex Cooper och Mike Chapman.

Men på det hela taget tycker jag att hon fortsätter att leverera läsvärda böcker och jag kommer definitivt att läsa nästa bok.

Jag rekommenderar gärna hennes böcker, kanske framförallt till någon som ska till New York och vill läsa något som utspelar sig där.

Linda Fairsteins officiella hemsida

Kommentera

