Lensway – hallå, hallå, hallå!

Nu har jag varit hos en riktigt optiker och gjort en synundersökning.

De goda nyheterna är att jag inte har grön starr,  glaukom.

De mindre goda nyheterna är att jag är gammal nu och behöver speciella skärmglasögon som korrigerar för åldersrelaterad synförändring. Men såna glasögon får jag på företagets bekostnad.

De dåliga nyheterna är att det inte är en, jo förresten det är en siffra rätt men fem fel på den synkorrigering som Lensways magiska maskin ordinerade. Alltså för mina vanliga glasögon som jag måste betala själv.

Så nu har jag försökt ringa Lensways kundtjänst för att höra hur jag ska göra med min glasögonbeställning.

Deras kundtjänst ska enligt uppgift vara öppen vardagar 8-20.

Men jag kommer hela tiden till en telefonsvarare där en kvinna säger att jag är välkommen till någonting som inte låter som Lensway och att deras öppettider är 8-17 och att jag är välkommen åter.

Det hela är mycket förvirrande. Vart har jag hamnat? Och varför svarar de inte om deras öppettider är 8-17? Jag började väl ringa vid 11 och klockan är inte ens 13 nu, det är väl mellan 8 och 17?

Jag får skicka e-post (SIC!) när jag kommer hem och kan ange mina ordernummer också. Nu vill jag bara fråga rent principiellt vad som gäller om man inser att synkorrigeringen är fel.

9 reaktioner till “Lensway – hallå, hallå, hallå!

  1. Spader Madame – Malins erfarenheter med Lensway var odelat positiva, mina är än så länge inte så bra. Och då har jag väl inte berättat om allt. Men att jag trodde att det skulle vara ok med en synundersökning i en maskin var väl mitt eget misstag. Gå alltid, ALLTID, till en riktig optiker – det är värt kostnaden.

  2. Hej!

    Tyvärr fick vi ett strömavbrott igår, vilket orsakade att vår växel slutade fungera. Det var därför vi inte svarade.. 😦

    Du är varmt välkommen att höra av dig idag istället! Hade jag bara haft ditt namn och nummer skulle jag ringa upp och hjälpa dig personligen!

    Det syntest vi erbjuder i våra butiker är just ett syntest. Vill man genomgå en synundersökning ska man gå till en optiker!

    Däremot får man gärna komma och köpa sina glasögon hos oss efter genomförd undersökning 🙂

    Ha en bra dag!

    MVH Mille från LensWay

  3. Västmanländskan – Det har jag glömt, får leta runt lite på din blogg och se om jag htitar det.
    Mille – Mycket praktiskt att ni svarar när man bloggar om er. 😉 Jag ska skriva en snäll sak om er nu. 😉 Hoppas du får en fin helg.

  4. Hej igen!

    Önskar dig också en trevlig helg i det fina vädret!
    Självklart gör vi om dina glasögon efter dina nya synvärden!
    Kontakta bara kundtjänst på 020-232020 så löser vi det! 🙂

    MVH Mille

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s