Redo för semester

Jag förvånade mig själv genom att vara väldigt effektiv på jobbet i dag.

För sanningen är att jag egentligen bara vill att den här veckan ska ta slut så att jag får ta semester.

Men jag måste jobba. In i det sista. På fredag ska en månadsskiftesrapport göras som jag inte brukar kunna göra förrän sent på eftermiddagen.

Väldigt dålig planering att lägga första arbetsdagen av en ny månad på en fredag, det måste jag säga.

Någon gång den här veckan måste jag dessutom komma ut på en shoppingrunda.

För även om jag är mentalt redo för semester har jag inte ens börjat packa.

Och i dag gick ett par av mina sommarbyxor sönder. Det är säkert det fjärde eller femte paret av mina byxor som dött av materialtrötthet på bara några månader.

Så resegarderoben måste kompletteras med fler klädesplagg att skyla sommarrumpan med.

För även om jag menar att det mesta går att köpa var man än är vet jag att den lilla staden jag ska till inte direkt svämmar över av affärer som säljer byxor i min storlek.

Lämna en kommentar