Det är inte pärlemor, det är metallic

Bara för att jag skrev någonstans att jag tyckte att det var tantvarning på pärlemor har vartannat nagellack jag köpt på senaste tiden haft en skimrande kvalitet.

Jag har således varit tvungen att fundera på om jag nu blivit tant. Men så hittade jag en ljuvlig tunika i siden i exakt samma färg som mitt senaste nagellack får när det hamnat på naglarna (det ser mörkare ut i flaskan).

Först tänkte jag att det var tantvarning även på tunikan. Den har en v-ringning kantad med något silveraktigt. Men jag tänker mig att med vita caprijeans och ett vitt linne under kommer den att vara jätteläcker. Dessutom har jag ett halsband som matchade precis.

Förvånande nog hade den bra storlek där jag var mest orolig att den skulle var för trång, över rumpan och låren. Istället är den lite trång över bysten så vi får se om jag törs ta den på mig på lördag.

I vilket fall kom jag på när jag insåg att nagellacket passade perfekt i färg till tunikan att jag inte alls blivit tant. Det är ju inte alls pärlemor, det är metallic. Jag är häftigare än någonsin.